Menu Sluiten

Wat zijn de 10 beste apps om te lopen?

10 beste apps om te lopenBen jij ook in de ban van lopen? Of ben je nog op zoek naar een sport om te beoefenen? Lopen is de meest laagdrempelige (en op beginnersniveau goedkoopste) sport die je kan doen. Via apps kun je prestaties bijhouden. We zetten de 10 beste apps om te lopen voor jou op een rijtje.

De 10 beste apps om te lopen

1. Runkeeper

De meest gebruikte app bij uitstek. Je kunt bijhouden waar je gelopen hebt en hoe snel je liep. Tijdens het lopen krijg je audiofeedback over je snelheid, je afstand en totale duur van je loopsessie. Achteraf kan je al deze gegevens mooi samengevat in een rapportje bekijken dat je op sociale media kan delen. Runkeeper kan je koppelen met tal van andere apps en je kan je resultaten vergelijken met andere lopers van jouw niveau. Ten slotte kan je ook nog persoonlijke doelen stellen.

2. Nike+ Running

Deze populaire app heeft gelijkaardige functies als Runkeeper, met als grootste verschil dat het meer gamification elementen heeft. Je kan nieuwe levels unlocken door kilometers te doen en krijgt audiofeedback van bekende sporters wanneer je een persoonlijke highscore overtreft. Verder zie je jouw resultaten op een scorebord waar ook je vrienden opstaan en kan je persoonlijke doelen stellen. Nike+ is tevens compatibel met onder andere gps-horloges van TomTom of Garmin.

3. Runtastic

De ideale app voor de all round sporter. In deze app kan je o.a. ook je wielerdata en wintersport data opslaan. Hij houdt bij waar en hoe hard je gelopen hebt, hetgeen je achteraf kan bekijken in 3D. Ook deze app heeft een leaderbord.

4. Strava

Voor de competitiebeestjes onder ons. Je kan je resultaten op een bepaalde route vergelijken met andere sporters en met de juiste doorzetting klim je door naar de top van het klassement.

 5. Endomondo

Deze app biedt overzichtelijke menu’s, waarbij de basisfuncties; tijd-, afstand- en tempovelden aangevuld worden met hoogtemeters en een calorieteller. Je kan doelen opstellen en uitdagingen aangaan, reageren op trainingen van vrienden en je resultaten delen op sociale media. Met de betaalde versie krijg je toegang tot persoonlijke trainingsplannen en geavanceerde statistieken, analyses van hartslagzones en weerinformatie.

 6. Map my Run

Veel meer dan enkel een hardloop app, het brengt je hele levensstijl in kaart. Bovenop de normale functionaliteiten van een hardloop app, kan je ook je voedingsgewoonten ingeven. De app zal op basis hiervan suggesties voor verandering formuleren.

 7. Start to Run

Hier heb je zeker al van gehoord. Dé app voor beginnende lopers met de aanmoedigingen van Evy Gruyaert.

 8. Zombies, Run

De app zegt het zelf, rennen voor je leven voor de zombies je te pakken krijgen, met meer dan 200 missies.

 9. Adidas Train & Run

Deze app komt met een persoonlijke Voice Coach die erop let dat je niet te snel loopt en je een schop onder je kont geeft eens je tempo zakt.

 10. iSmoothRun

Deze app is exclusief voor iPhone gebruikers en een technologisch hoogstandje. Alle statistieken zijn beschikbaar en tijdens een Ghost Run, race je tegen je eigen persoonlijk record.

Er is met deze apps voldoende motivatie, dus steek die excuusjes maar weg en trek je loopschoenen aan!